Jump to content
Skald

What About All These Books?

Recommended Posts

First, I want to apologize if there are threads on the topic already. I am all new here, and this forum is huge!

As for my question, I first and foremost have experience from sewing leather, not much else - and not too much of the sewing either, to be honest. Now I want to try out leather carving. I have been experimenting a little bit, based on simple on-line tutorials etc., with simple tools like a sharpened screwdriver, spoon etc. I recently bought some decent equipment, and it made things a whole lot easier - to say the least - and I feel that I really want to try it more seriously. For that, I guess it would be a great help if I had some good books. So, do you have any suggestions? I have tried to look around, and there is a lot of them, but I mostly found stuff with mainly patterns etc., and that isn't really what I want. I want info about the techniques, how to use different tools etc. for leather carving. I don't feel like wasting loads of leather and time for the "trial and error" way of learning, I am a little too pennywise for that. ;)

I also wonder about dyeing/coloring leather, do you have any suggestions for good books about that? Even though it's a bold thought, I really would like to be able of making coloring like on this one: http://2.bp.blogspot.com/_T69Nm1Iz_sw/TA5ys8XqVGI/AAAAAAAABd4/0ntdeVr7b-w/s1600/the-oath-leather-wristband-viking.jpg

I am dying (or maybe dyeing?) to learn stuff like that, thinking primarily of the "shady" look on the beveled motif. I have tried a little bit, but I can't really figure it out.

So, to sum it up I would be really glad to get some tips on books on basic carving techniques (even really "pro" material too, of course), and the dyeing/coloring process. It seems to be a jungle of books out there, but I don't know where to start!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Skald, välkommen till detta underbara forum...Jag gör det enkelt och tar detta på svenska.

Jag håller som bäst på att packa upp allt mitt lädermaterial (inkl. böcker) efter åren i USA och jag har en dublett av Al Stohlmans bok "How to carve leather) som jag kan sälja. . Detta är bara en av alla hans böcker men detta är starten på detta hantverk som berättar det du frågar efter. Den är använd och vikt på mitten (som många) om/när du ser storleken kommer du förstå varför. Jag kommer oxo ha en del präglingsverktyg (mina dubbleter) och andra läder/skinnverktyg, dessa kommer jag "kasta upp" på Tradera. Skriv en rad om detta lockar :-)

Tina

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi Skald-

Here's a place you can start with: http://paintingcow.c...ndex.php?cID=57

He even has free tutorials you can sign up for.

Crystal

Unfortunately, it seems they no longer accept new members, so I can't get hold of the "free lessons" there. Are there any specific books there that you can recommend - based on my needs as described above?

Hej Skald, välkommen till detta underbara forum...Jag gör det enkelt och tar detta på svenska.

Jag håller som bäst på att packa upp allt mitt lädermaterial (inkl. böcker) efter åren i USA och jag har en dublett av Al Stohlmans bok "How to carve leather) som jag kan sälja. . Detta är bara en av alla hans böcker men detta är starten på detta hantverk som berättar det du frågar efter. Den är använd och vikt på mitten (som många) om/när du ser storleken kommer du förstå varför. Jag kommer oxo ha en del präglingsverktyg (mina dubbleter) och andra läder/skinnverktyg, dessa kommer jag "kasta upp" på Tradera. Skriv en rad om detta lockar :-)

Tina

Jag har faktiskt kikat lite på just den boken, han verkar ju vara en ganska så stor dignitet inom området. Jag siktar egentligen på att försöka hitta det jag behöver hos någon försäljare på eBay, och köra på en beställning där. Även om frakten drar iväg en del från utlandet, så ligger ju priset rejält under de på t.ex. Tjäderläder. :) Just den är inte jättedyr hos Tjäderläder, men många andra böcker kostar ju mellan 400-600:- där, vilket känns liiiiite våldsamt. Men hojta gärna till om/när du lägger upp något på Tradera, jag fundelerar på lite fler verktyg också. Främst "background tools", då de jag har är för breda och inte kommer år i skrymseln och trånga passager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har faktiskt kikat lite på just den boken, han verkar ju vara en ganska så stor dignitet inom området. Jag siktar egentligen på att försöka hitta det jag behöver hos någon försäljare på eBay, och köra på en beställning där. Även om frakten drar iväg en del från utlandet, så ligger ju priset rejält under de på t.ex. Tjäderläder. :) Just den är inte jättedyr hos Tjäderläder, men många andra böcker kostar ju mellan 400-600:- där, vilket känns liiiiite våldsamt. Men hojta gärna till om/när du lägger upp något på Tradera, jag fundelerar på lite fler verktyg också. Främst "background tools", då de jag har är för breda och inte kommer år i skrymseln och trånga passager.

Håller med om att det är alldeles för dyrt i Sverige...Ebay var mitt "Mecka" när jag bodde i USA, tyvärr skickar ju inte alla varor utanför landet :-(

Jag skriver en rad när jag lagt upp på Tradden, det finns en del bakgrunder med i det som kommer upp där men jag har för tillfället inte i huvudet storlekarna. Vissa av de minsta bakgrunderna har jag själv dubletter av och har gjort ännu mindre, ibland behövs de verkligen så jag förstår mer än väl ditt dilemma där.

Ha en go kväll//Tina

Edited by Tina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unfortunately, it seems they no longer accept new members, so I can't get hold of the "free lessons" there. Are there any specific books there that you can recommend - based on my needs as described above?

You might want to give it another try... I was able to sign up with no problems. Be sure to check your email after signing up, it sends a confirmation email that you have to acknowledge before it will send you the link to the free lesson page.

Kate

Share this post


Link to post
Share on other sites

You might want to give it another try... I was able to sign up with no problems. Be sure to check your email after signing up, it sends a confirmation email that you have to acknowledge before it will send you the link to the free lesson page.

Kate

Ah, now it worked. I tried several times earlier, but the submission just timed out. And then I read something at the site, that they had ceased to accept new members for free lessons, so I though that was the reason. Thank you for the help.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...