Jump to content
Lasse C

Hello From Sweden

Recommended Posts

As a newcomer it might be good to introduce myself.

I suppose the best way might be to suggest you have a look att pictures of some of the stuff I have made. Leather is gathered in: http://www.pixbox.se...0438_page0.html All text in Swedish, I´m afraid, but you can still look at the pics...

(By all means, do have a look at the other albums, too!)

I have been doing knotwork etc on and off since I was 12, and this summer was my 52:nd birthday, so it´s been 40 years by now. Leather braiding came into the picture a few years ago, and has grown a lot.

I also make mych of my own tools. One of my favourites is the gripfid in various sizes. It has turned out to be The Wonder Tool ™ for fidwork in leather: Push it through, put the strand in it to make it grip, pull back - and PRESTO! :rolleyes:

A lot quicker and simpler than the usual solid fid.

24833243.jpg

Really nice to find this forum, it seems like a LOT of info available around here!

Lasse C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Lasse och Varmt välkommen till forumet :-)

Detta är det trevligaste och mest hjälpsamma forum i cyberspace, vi är ett växande antal svenskar här fast jag tror du är den första "braidern"? (kanske någon hoppar in och rättar mig *LOL*)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasse C

Welcome to the site!

Very nice braiding, keep the pictures coming. I really like the whip on the second page, nice use of colors.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welcome, beautiful work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej och välkommen till LW.net Lasse!!!

Jag tror Tina har rätt om att du är den första braidern här dock har jag begränsat med tid att vara på forumet nuförtiden så kan ju ha anslutit någon som jag missat.

Vad du än söker så hittar du nog hjälp och råd här, folk är som regel otroligt hjälpsamma och yrkets hemligheter flyter fritt.

Stöter du på något problem eller fastnar så var inte blyg för att posta frågor men kom ihåg att det är bra posta bilder som illustrerar också.

Vi älskar bilder här så posta gärna bilder via uppladdningsfunktionen till Show off sektionen för flest visningar. Posterna i show off sorteras efter en viss tid till respektive sektion av krafterna bakom LW.

Har du några frågor kring forumet så tveka inte höra av dig till mig eller någon annan i teamet. Ambassadors uppgift är att slussa in och välkomna nykomlingar och göra forumet till en trevlig miljö att komma till.

Väldigt trevligt att se fler medlemmar från Sverige samt att du har en specialkompetens. Verkligen snygga flätningar du gjort, rödsvarta hörlurshöljena är en klar favorit.

körde jag inte trådlöst skull jag beställt ett direkt.

:welcome: Välkommen ombord!! :welcome:

Tom

Edited by TomSwede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tackar, tackar!

Vad vänlighet beträffar tror jag IGKT:s forum är fullt i samma nivå - inte för att det är något att tjafsa om! :rolleyes2:

På det hela taget verkar just hantverksforum ha en god stämning - förmodligen för att vi hantverkare är så himla trevliga och goda människor?

Kul att MP3-snodden med lurar föll i smaken, den är en egen idé (med lite hjälp av yngste sonen) Kablarna är väl skyddade, så de går inte sönder så lätt. Sonen använde prototypen nästan dagligen i fyra år tills elementen i lurarna gav upp. Jag har sedan gjort en ny med lite mer exklusiva lurar.

Över huvud taget tycker jag det är kul att försöka hitta lite nya användningar för traditionell teknik som flätning och knopar.

Thanks, Casey!

I am quite satisfied with that whip myself. It also works very well - rolls out nicely and cracks easily and loudly! :thumbsup:

Lasse C

Edited by Lasse C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Välkommen Lasse, kul med lite fler svenskar här.. Du gör skit snygga saker:You_Rock_Emoticon:

Här är min sida www.boothillbobholsters.dinstudio.se

Hoppas vi hörs nått mer...

//Henrik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tack,Henrik - det ser ut som om du har en rätt bra nivå på dina grejer också! p55.gif

Jag lär nog synas en del här - åtminstone till och från.

Det är ju trots allt så att hantverk är i princip det roligaste man kan ha med kläderna på, och att diskutera hantverk med andra hantverkare är god tvåa!

Lasse C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej och välkommen , Lasse !

Hej också till Henrik!

/ Knut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...